Sebab nak cantik........

Assalamualaikum :)



  • Hey dudes... 

  • Kalau korang nak tahu kan, aku ni ada masalah kulit muka sebenarnya.. 

  • Haaa, kulit apa? Lols tertanya tanya tak .. Tak kan .. haha

  • Sebenarnya I have problems lah with my face ni ha

  • Since I masuk boarding school, I didn't really care how was my face getting worse.

  • Until then, one day, baru baru ni juga lah, a few days ago, my close friend, Amirah Nordin ehem she kept on staring my face.

  • Then dia macam cakap lah haaa kenapa lah muka ima jadi macam ni semua tu and then seriously, dia memang risau gila kat muka aku ni haha then dia kata dia risau I will end up like her sister, muka dah comel pastu jerawat kat pipi hmm sebab tukar tukar produk

  • Haha I admit lah memang teruk juga kulit muka aku ni, dengan ruam bagai siap jerawat penuh kat dahi lols. Tapi masa tu period so maybe sebab hormon

  • Not just her sebenarnya yang risau and geram, my gf, Wan Azreen pun geram. Siap kata nak pecah pecahkan je. Haha.

  • Diorang kata aku mesti jumpa doktor lol

  • Well, muka diorang cantik cantik, halus mulus, licin berseri, anak kacukan kan . 

  • Malam tu juga aku tell mak aku.

  • Haha aku tak tahu lah sebenarnya apa punca muka aku teruk macam ni . Diorang kata sebab aku suka tukar produk pencuci muka. Dulu aku pakai farmasi punya je pastu tukar OXY pastu tukar L'OREAL HYDRAFRESH sebab kulit aku mula mengelupas, teruk juga lah. Lepas tu tukar balik kepada OXY pastu campur campur muahahaha then aku ada lah juga try test pakai yang lain sekejap sekejap haha teruk kan aku?

  • Pastu one day hari tu, aku pergi Watsons masa outing. Sop recommend kat aku untuk pakai Neutrogena sebab dia kata berkesan kat muka dia. Sebelum tu, dia pakai CLEAN&CLEAR tapi tak ada apa apa. So aku pun hmm rembat je lah. Ha ha ha

  • Then hmm kulit aku still sama tapi aku nampak lah sikit perubahan pada muka aku.

  • Lepas balik je dari asrama, naik balik. Lagi banyak sebenarnya.

  • Aku rasa punca dia ialah aku tak mandi hehe

  • And then semalam jumpa dengan Doktor and doktor tu bagi ubat and krim.

  • Ohh doktor tu dah lah lelaki dan aku ni dah lah bertudung so dia nak tengok kan, so dia lipatkan tudung aku ke belakang hukhuk

  • Terasa macam di abus kayangan lol

  • Dia kata ni jangkitan kuman bagai semua tu, normal lah, remaja kan haha

  • And dia pesan dah licin pun tetap kena habiskan ubat antibiotik tu. Hadoiyai -,,-

  • Haha pastu aku pun ada lah beli macam macam haha. Tengoklah bawah ni.


  • Okay. Yang warna hijau tu ubat antibiotik aku. Bukan satu pack tau sebenarnya. Tapi dua pek!

  • Yang Mycin tu krim yang doktor beri

  • Pore Pack tu saje beli sebab I told my mom budak budak kat asrama pakai lol

  • And the blue one tu, it came with the krim

  • And last tu mask kan? Haaaa, mama suruh pakai bila kulit muka dah sembuh in shaa Allah



  • Yang ini pula set pencuci muka yang Mama belikan

  • Cleanser, Clay-mask, Toner, Moisturiser 

  • Terima kasih Mama 


  • Okay so, actually aku buat semua ni ( jumpa doktor, beli pencuci etc ) bukan sebab nak cantik. 

  • Okay kejap tipu lah tak ada sesiapa nak cantik kan, tapi itu ketepikan lah.

  • Aku dah cukup bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan

  • But as you know I have my skin problems kan and it disturbs me because dia selalu mengelupas and itch tahu tak 

  • Bila aku garu orang marah semua pastu bila muka macam ni orang dah risau suruh jumpa doktor semua haha

  • So kiranya I did all of this untuk menyenangkan semua pihak. 

  • Pihak korang and diorang, supaya tak rasa DISTURBED lah tengok kulit muka aku yang kritikal ni haha

  • And for my side, so I won't bother thinking how terrible is my face and it itches sometimes and also kadang kadang boleh rasa sakitnyaaaa bila dia nak tumbuh tu lol

  • Haha pity me Lol.

  • So the lesson is, jangan abaikan kebersihan dan kesihatan serta kecantikan diri.

  • All of this might not happen kalau aku dengar cakap mak aku suruh cuci muka, mandi semua solat semua hehe . Budak budak, you know em haha

  • So. That's all :)

"Orang yang cantik bukan mereka yang jaga kecantikan wajah, tapi kecantikan imannya."

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman menduduki interview JPA dan MYPAC/Yayasan Peneraju PART 2

Pengalaman menduduki interview JPA dan MYPAC/Yayasan Peneraju PART 1

La Tahzan :')